مردم از سرچ کردن (جستجو )در گوگل چه هدفی دارند؟
در این مقاله به رفتارشناسی کاربران و اهداف آنها از سرچ کردن (جستجو ) در گوگل می پردازیم….
هدف کاربران از سرچ کردن در گوگل معمولا به دلیل نیاز به اطلاعات ، حل مشکلات یا انجام کارهای خاص است. در ابتدا اکثر جستسجوها به منظور دریافت اطلاعات جدید یا یافتن پاسخ به سوالات روزمره انجام می شود.
کاربران ممکن است به دنبال راه حل هایی برای مسائل فنی ، علمی ، پزشکی یا حتی شخصی خود باشند. گوگل به عنوان یک موتور جستجو با ارائه نتایج مرتبط و به روز ، به کاربران کمک می کند تا اطلاعات دقیق و مفیدی پیدا کنند .
این روند جستجو اغلب به قصد یادگیری ، تحقیق یا یافتن اطلاعات فوری است که به حل مسائل روزمره کمک می کند.
چرا کسب و کارها باید از (SEO ) استفاده کنند ؟
از سوی دیگر، جستجو در گوگل می تواند برای انجام خرید یا پیدا کردن خدمات خاصی انجام شود. کاربران ممکن است برای مقایسه قیمت ها، یافتن فروشگاه های آنلاین، بررسی محصولات مختلف یا یافتن بهترین خدمات در منطقه خود به گوگل رجوع کنند.
در این زمینه، هدف کاربر این است که سریع ترین و بهترین گزینه ها را پیدا کند تا تصمیم خرید خود را با دقت بیشتری بگیرد. به همین دلیل کسب و کارها و وب سایت ها باید از استراتژی سئو ( SEO) استفاده کنند تا در نتایج جستجو بیشتر دیده شوند و پاسخگوی نیازهای این دسته از کاربران باشند.

سرگرمی و دیگر موارد …
در نهایت، جستجوی کابران ممکن است به منظور سرگرمی یا گسترش دایره اطلاعات شخصی صورت گیرد. بسیاری از افراد برای یافتن محتوای جذاب، سرگرم کننده یا الهام بخش در گوگل جستجو می کنند.
این مورد شامل جستجو برای فیلم ها، مقالات ، اخبارروز یا گالری های هنری و عکس ها می شود . این نوع جستجوها بیشتر به عنوان یک راه برای گذراندن وقت، پیدا کردن منابع الهام بخش یا سرگرم کننده است.
در این شرایط هدف کاربران بیشتر سرگرمی و گسترش افق های ذهنی خود است تا دستیابی به اطلاعات خاص یا عملی. به همین دلیل ، محتوای جذاب و کاربرپسند میتواند پاسخگوی این نوع جستجوها باشد.

